Blindpassasjer.
Sturle Fladmark
2007-04-13 18:13:50 UTC
Har begynt å kose meg for å se scifi-serien Blindpassasjer fra 1978,
men dumme NRK har ikke lagt inn tekst. Enkelte replikk i filmen er
vanskelig å høre. Spesielt høyteknologiske navn og bemerkninger lar
seg ikke i å bli oppfattet ved første gang man hører dem. At ikke NRK
la inn tekst gjerne på flere språk er helt uakseptabelt.
--
Dette er dessverre typisk for norske TV-serier og filmer. Lyden er for
dårlig.

Lyden er ubrukelig ikke bare på tv, det samme gjelder norske filmer.
Helt gjennomført talentløst.
Sturle Fladmark
Atle Husby
2007-04-13 23:33:48 UTC
Post by Sturle Fladmark
[...]
Som jeg skulle sagt det selv! Med få unntak er dialogen og/eller
lydkvaliteten på norske filmer helt elendig.
Bare så det er sagt. Hva grunnen til det kan være er, et åpent spørsmål, men
slik oppfattes det også av meg.
Bruker de den samme talentløse lydteknikeren på alle norske filmer, eller er
det slik det liksom skal være?

Mvh
Atle Husby