Oscar på TV
Thomas Skogestad
2006-01-30 10:29:25 UTC
Oscar Night Broadcast Partners

Territory Transmitting Station

DENMARK DR2

FINLAND CHANNEL FOUR FINLAND

ICELAND ICELANDIC BROADCASTING CORPORATION (pre-show on Movie Channel & live
and international on Channel 2)

NORWAY NRK

SWEDEN SVT

UNITED KINGDOM SKY ONE + SKY MOVIES

UNITED STATES of AMERICA ABC

http://www.oscar.com/oscarnight/broadcast.html

Nominasjonene kunngjøres i morgen.
Thomas Skogestad
Glenn Thomas Hvidsten
2006-01-30 12:35:38 UTC
Og som vanlig kommer vel NRK kun til å sende et halvtimes sammendrag
et par uker etter utdelingen eller no sånt. Skulle gjerne sett det
direkte jeg da.
Har hørt noen rykter om at DR2 sender det direkte, og den kanalen har
jeg jo faktisk tilgang på nå som jeg endelig har fått kjøpt meg
parabol. Ulempen er at jeg forløpig kun har kanalen på prøve og den
forsvinner om en uke. Får prøve å godsnakke litt med Canal Digital
for å ha den noen dager mot betaling eller no sånt (koster jo faktisk
139,- ekstra i måneden for å ha bare den kanalen!)... Hvis ingen
andre vet om kanaler som sender den direkte som jeg allerede har
tilgang til fra 1 grad vest eller 5 grader øst.
Jon Haugsand
2006-01-30 13:34:45 UTC
* Glenn Thomas Hvidsten
Post by Glenn Thomas Hvidsten
[...]
Både i fjor og i forfjor satt jeg oppe hele natta og så på. TV2
kanskje? Eller var det svensk TV?
--
Jon Haugsand
Dept. of Informatics, Univ. of Oslo, Norway, mailto:***@ifi.uio.no
http://www.ifi.uio.no/~jonhaug/, Phone: +47 22 85 24 92
Thomas Skogestad
2006-01-30 13:39:53 UTC
* Jon Haugsand

| Både i fjor og i forfjor satt jeg oppe hele natta og så på. TV2 kanskje?
| Eller var det svensk TV?

Svensk TV. NRK viser bare en halvannen times sammendrag noen dager senere
(hvor de i stor grad kutter ut underholdningsnumrene -- med unntak av de
lange og kjedelige nominerte sangene). Jeg kan ikke huske å ha sett hele
showet på NRK noen gang.

NRK har jo ikke tid til å sende direkte. De må spare på kreftene for å sende
10 timer direktesendt sport om dagen i helgene.
Thomas Skogestad
Glenn Thomas Hvidsten
2006-01-30 14:18:03 UTC
Noe som forøvrig er helt utrolig da denne sendingen går midt på
natta uten at det koliderer med noe som helst annet program på NRK.
JAHJ
2006-01-30 17:00:09 UTC
"Glenn Thomas Hvidsten" <***@gmail.com> skrev i melding news:***@g47g2000cwa.googlegroups.com...
Noe som forøvrig er helt utrolig da denne sendingen går midt på
natta uten at det koliderer med noe som helst annet program på NRK.

NRK er nødt til å tekste det de sender, og hvis noen klarer å tekste
Oscarshowet i realtid, så er de jævlig gode.

"Det trengs da ikke, vi skjønner engelsk", tenker du kanskje nå? Men det
trengs faktisk, for ganske mange hundre tusen seere er avhengige av teksten.

J-A
Jonathan Fakenham
2006-01-30 17:59:59 UTC
Post by JAHJ
[...]
Man skulle ikke tro det virkelig dreier seg om så ganske mange hundre
tusen seere hvis det sendes midt på natta, skulle man? ;D

Men, ser det ikke som noe problem at NRK bare sender highlights-showet,
da SVT sender hele greia direkte. Følger med der, som jeg har gjort
hvert år nå, de siste 6-7 årene..

Man kan si hva man vil om den virkelige statusen på oscar-prisene, og om
kvaliteten på utvelgelsesprosessen, men selve showet er ihvertfall
genuint underholdende. En liten høydare, kan man si, ja.
Glenn Thomas Hvidsten
2006-02-20 08:45:03 UTC
Post by Jonathan Fakenham
SVT sender hele greia direkte. Følger med der, som jeg har gjort
hvert år nå, de siste 6-7 årene..
Skal SVT sende direkte i år og? Har sett på programmet dems for 5.
mars, og Oscar-utdelingen er ikke nevnt med et eneste ord på hverken
SVT1 eller SVT2.

GTH
Glenn Thomas Hvidsten
2006-02-21 08:04:47 UTC
Det tok litt tid, men jeg fikk nå endelig svar fra SVT:

"tyvärr kommer vi inte att köpa/sända evenemanget detta år."

Hvilke andre muligheter har jeg for å få sett 'evenemanget' i år da?

GTH
Trond Michelsen
2006-02-21 10:04:55 UTC
Post by Glenn Thomas Hvidsten
"tyvärr kommer vi inte att köpa/sända evenemanget detta år."
Auda :(
Post by Glenn Thomas Hvidsten
Hvilke andre muligheter har jeg for å få sett 'evenemanget' i år da?
I følge TVguiden til SOL er det bare DR2 og Pro7 som sender
Oscarutdelingen direkte. Såvidt jeg kan se tilbyr verken UPC eller Canal
Digital noen av disse kanalene over kabel-TV.
Trond Michelsen
Bjørn R Jørgensen
2006-02-22 12:18:57 UTC
Post by Trond Michelsen
[...]
Finnes det ingen web-streamer eller noe lignende som sender utdelinga?
Kan jo ikke gå glipp av den!

Bjørn
Thomas Skogestad
2006-02-22 15:20:04 UTC
* Bjørn R Jørgensen

| Finnes det ingen web-streamer eller noe lignende som sender utdelinga?

Lite trolig. Og NRK kan selvsagt ikke sende dette, de har jo brent av alle
pengene på fire timer direkte curling hver dag i to uker nå.

| Kan jo ikke gå glipp av den!

Ifølge http://www.lyngsat.com/freetv/Germany.html sender Pro 7 gratis på
Astra 1F og Astra 1H.

Så man kan kanskje kjøpe et parabolanlegg som kan ta inn Astra-kanaler?

http://www.prosieben.de/kino_dvd/specials/oscar_2006/index.php
--
Thomas Skogestad
Cannibal Holocaust i spørretimen
http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=33452
m***@hotmail.com
2006-03-04 09:40:31 UTC
Hei alle Oscarfans uten parabol, men med UPC digital tv:

Den kroatiske tv-kanalen HRT1 viser hele showet direkte. Denne kanalen
kan bestilles alene fra UPC for kr 39,- for en måned. For øvrig viser
Star! en time "Red Carpet" før showet begynner.

Have fun:)

Martin
Bjørn
Thomas Skogestad
2006-03-04 16:19:28 UTC
* ***@hotmail.com

| Den kroatiske tv-kanalen HRT1 viser hele showet direkte. Denne kanalen
| kan bestilles alene fra UPC for kr 39,- for en måned. For øvrig viser
| Star! en time "Red Carpet" før showet begynner.

Kanadiske Star! viser to timer, skandinaviske Star! har ikke slikt nevnt i
det hele tatt nevnt på websiden. Hadde hatt noe å si uansett, på Canal
Digitals kabelnett deler de kanalplass med Showtime og man kan ikke se
Star! om natta.

http://www.star-tv.com/schedule/index.asp?date=3-5-2006
http://www.nonstop.tv/starv2/index.asp?section_id=3&date=2006%2D03%2D05
--
Thomas Skogestad
New Chart: All Time Oscar Best Picture Effect
http://boxofficemojo.com/oscar/bestpichist.htm
Thomas Skogestad
2006-03-05 15:05:17 UTC
* ***@hotmail.com

| Den kroatiske tv-kanalen HRT1 viser hele showet direkte. Denne kanalen
| kan bestilles alene fra UPC for kr 39,- for en måned.

"Minimeny forutsetter abonnement på Digital Basic, noe som også gir deg
tilgang til digitale tjenester som "Film på bestilling", 40 rene
musikk-kanaler og elektronisk programguide."

Priser:
DR1/DanskTV2 og Showtime: 49,- kr / mnd per stk
Adult Channel, Playboy Channel og Blue Hustler: 75,- / mnd pr stk
Alle øvrige kanaler koster 39,- kr /mnd per stk
Prisene gjelder fra 1. januar 2006.

(Er dette hele Showtime? Canal Digital har Showtime i den analoge
grunnpakken, men den sender kun mellom 19 og 07.)

"Digital Basic koster 169,- (289,-) per måned og gir deg tilsammen 39 kanaler
(Prisen i parentes gjelder kun de som ikke har fellesavtale på Grunnpakken
gjennom husleien)."

Digital basic
http://www.upc.no/index.php?PageID=110108
Total digital
http://www.upc.no/index.php?PageID=110109

Ikke akkurat så veldig billig for å se hele Oscarshowet.

Jeg har sett på kanaltilbudet til CD og UPC. Og mens de begge tilbyr DR 1 og
dansk TV2 hvis man betaler ekstra for det, er det ingen som tilbyr DR 2 (som
viser Oscar-showet i natt).

(krysspostet)
--
Thomas Skogestad
Vil ha!
Bjørn R Jørgensen
2006-03-05 16:33:31 UTC
Etter litt detektivvirksomhet har jeg funnet ut at den georgianske (!)
kanalen Rustavi 2 sender Oscar-showet, og de har en webstream oppe på
http://www.rustavi2.com.ge/ ! Den er til og med gratis.

Er bare i 45kbit, så bildet er relativt elendig, men da går det
iallefall an å få det med seg, for de av oss som ikke klarer å la være :)

Bjørn, som håper det ikke blir simultan-dubbet.
Thomas Skogestad
2007-02-25 07:52:31 UTC
> [...]

| bestilles alene fra UPC for kr 39,- for en måned. For øvrig viser Star! en

De viser den i år også.

01:35 Planet Zemlja 2.: Ledeni svjetovi, dokumentarna serija(kod.na sat.)
02:25 Dodjela 79. filmske nagrade Oscar, prijenos (kod.na sat.)
06:15 Rijeka: More
http://www.hrt.hr/raspored/?raspored=1&mreza=2&datum=2007-02-25

"kod.na sat." = ikke over satellitt?

Get sier:

«HRT1
Kroatisk kanal som sender, nyheter, film, serier, sport og underholdning.

På grunn av manglende opphavsrettigheter utenfor kanalens landegrenser vil
enkelte sendinger ha svart skjerm på enkelte tidspunkt.»
http://www.get.no/web/main/produkt/digitalTV/ekstra
http://www.get.no/web/main/produkt/digitalTV/kanaloversikt#kategori11

Prisen er fremdeles den samme.

Pro 7 viser Oscar-showet. Tilbys ikke av Get eller Canal Digital kabel-tv.
http://www.prosieben.de/service/tvprogramm/index.php?action=onProgramm&datum=2007-02-26

Danske TV 2 Film sender Oscar-showet direkte.
http://tv.tv2.dk/tv/?Region=1&KanalID=0&Soegeord=&Dato=1&Kategori=0&Periode=2

International broadcasters
http://www.oscar.com/oscarnight/?pn=broadcast

Denmark DR 2 / Danmarks Radio Pre-show/3.5-hour &
90-minute/Satellite

Croatia HRT Croatian Telvision 3.5-hour & 90-minute/Satellite

Iceland Channel 2 Pre-show/3.5-hour &
90-minute/Satellite

Norway NRK Pre-show & 90-minute/Satellite

Sweden Kanal 5 Pre-show & 3.5 hour/Satellite
SVT 90-minute/Satellite

Ikke helt oppdatert, altså. Kanal5 viser IKKE showet.
http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=2793

TVNorge eies av SBS, som igjen eies av investeringsselskapene Permira og KKR.
Disse har igjen kjøpt ProSiebenSat1 [Pro7/Sat1] og ifølge DN i går så har EU
godkjent fusjonen ... av, hmm, var det SBS og ProSiebenSat1 det sto skulle
slås sammen?

I dag sender NRK1 mer enn 16 timer sport. Det aller meste direkte.

De begynner 02.00 med direktesending av ski-VM fra Japan. I tillegg er det
noe v-cup alpint. Dette går frem til 17.30. Kl 19.00 er det Søndagsrevyen med
sport. Etterfulgt av ekstra lang Sportsrevyen kl 19.45-20.35. Kl 23.15-23.30
er det Kveldsnytt med sport. Søndagsfilmen er forøvrig også innom
sportsverdenen (Jerry Maguire).

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p_artikkel_id=&p_forhandsvis_flg=0&p_soketekst=&p_knapp=Vis+nedenfor&p_format=HTML&p_periode=dennedagen&p_type=prog&p_fom_dag=24&p_fom_mnd=2&p_fom_ar=2007&p_nrk1=NRK1
http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p_artikkel_id=&p_forhandsvis_flg=0&p_soketekst=&p_knapp=Vis+nedenfor&p_format=HTML&p_periode=dennedagen&p_type=prog&p_fom_dag=25&p_fom_mnd=2&p_fom_ar=2007&p_nrk1=NRK1

http://www.sol.no/underholdning/tv/guiden/index.cgi?Search=oscar
http://www.sol.no/underholdning/tv/guiden/index.cgi?Search=academy
--
Thomas Skogestad
WHY DREAMGIRLS DOESN'T DESERVE A BEST PICTURE NOD.
http://www.tnr.com/doc.mhtml?i=w070129&s=orr013007
Thomas Skogestad
2007-02-25 16:48:14 UTC
* Thomas Skogestad

| Finland Channel Four Pre-show/3.5-hour &
| 90-minute/Satellite

| Sweden Kanal 5 Pre-show & 3.5 hour/Satellite
| SVT 90-minute/Satellite

Sverige:

Kanal Nio/Kanal 9 startet i dag og sender Oscar-showet direkte i natt.

Kanal9 är en kvalitets TV-kanal med målgruppen 30-59 år. Kanalen har
huvudkontor och utsändning i London, och ett försäljnings- och
marknadsföringskontor i Stockholm. Som brittisk kanal lyder Kanal 9 under
sändningsregler utfärdade av Office of Communications, Ofcom.

Kanal 9 ägs av SBS, en europeisk mediekoncern med huvudkontor i Amsterdam.
http://www.kanalnio.se/index.php?id=4
--
Thomas Skogestad
Credits flap darkens 'Sunshine'. PGA, Acad producer rules differ.
http://www.variety.com/article/VR1117959714.html?categoryid=13&cs=1
VNilsen
2007-02-26 18:14:43 UTC
Post by Thomas Skogestad

> [...]
lg=0&p_soketekst=&p_knapp=Vis+nedenfor&p_format=HTML&p_periode=dennedag
en&p_type=prog&p_fom_dag=25&p_fom_mnd=2&p_fom_ar=2007&p_nrk1=NRK1
Ingen store overraskelser i kveld gitt. Det virker som at Oscar
utdelingen bare blir mer og mer forutsigbar. Jeg hadde 99% riktig ballot
i kveld. Bommet kun på beste mannlige birolle.
--
V. Nilsen

"Yeah, that's right, or we'll tie you to a tree,
f*** you in the ass while we jerk you off. Show you what we
really do to perverts around here!"
Trond Michelsen
2007-02-26 19:51:02 UTC
Post by VNilsen
Ingen store overraskelser i kveld gitt. Det virker som at Oscar
utdelingen bare blir mer og mer forutsigbar. Jeg hadde 99% riktig ballot
i kveld. Bommet kun på beste mannlige birolle.
Really? Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan Happy Feet kunne slå Cars.
Godt gjort å tippe denne, synes jeg.
Trond Michelsen
VNilsen
2007-03-02 18:25:37 UTC
Post by Trond Michelsen
Post by VNilsen
[...]
Jeg tippet på Happy Feet rett og slett fordi det var den eneste som i det
heletatt kunne utfordre Cars. Cars er en Pixar film og jeg gikk for the
underdog. Men det var som du sier et tips og ikke basert på kunnskap om
animasjonsfilm, noe jeg ikke har. Dette var en av de "løsere" tipsene jeg
hadde satt opp på balloten.

Jeg tippet også i kategoriene Foreign language film, best animated short,
best live action short og sound editing. I sistnevnte så var jeg
skråsikker på at en av disse to Eastwood filmene ville vinne så det var
en 50/50 sjangse for å treffe.

Ellers var det rimelig forutsigbart. Kjenner m,an litt til politikken i
Hollywood så skal det ikke mye til.
Men jeg trodde faktisk på Eddie Murphy i beste mannlige birolle. Kanskje
en av de klategoriene jeg var mest sikker på. Han var suveren i
Dreamgirls.

Thomas Skogestad
2007-02-26 19:07:32 UTC
* Thomas Skogestad

> [...]
| har EU godkjent fusjonen ... av, hmm, var det SBS og ProSiebenSat1 det sto

«Investeringsfondene Kohlberg Kravis Roberts (KKR) og Permira får grønt lys
fra EU for å kjøpe tv-kjempen ProSiebenSat1. Dermed er det klart for fusjon
mellom ProSieben og TVNorges morselskap, SBS.

ProSieben er Tysklands nest største tv-konsern, verdsatt til 46 milliarder
kroner.»

Kampanje forteller:

Det tyske mediekonsernet ProSiebenSat.1 er i gang med prosessen om å kjøpe
SBS Broadcasting. Det bekrefter toppsjefen, Guillaume de Posch, i det tyske
mediekonsernet.

http://www.kampanje.com/medier/article53754.ece
--
Thomas Skogestad
Porn in Hi-Definition: Too Much Detail?
http://abcnews.go.com/Nightline/story?id=2854981&page=1
VNilsen
2007-03-04 02:53:17 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Thomas Skogestad
> [...]
Det tyske mediekonsernet ProSiebenSat.1 er i gang med prosessen om å
kjøpe SBS Broadcasting. Det bekrefter toppsjefen, Guillaume de Posch,
Dette er film gruppe, ikke en TV gruppe.

Thomas Skogestad
2007-03-04 08:42:49 UTC
* VNilsen

| Dette er film gruppe, ikke en TV gruppe.

Dette er en gruppe hvor vi skriver på norsk.
Thomas Skogestad
Thomas Skogestad
2007-03-04 10:15:06 UTC
* VNilsen

| Dette er film gruppe, ikke en TV gruppe.

I denne gruppen skriver vi om TV og vi gjør det på norsk.
Thomas Skogestad
Ole Jonny Brænne
2007-03-04 10:42:08 UTC
Post by Thomas Skogestad
| Dette er film gruppe, ikke en TV gruppe.
I denne gruppen skriver vi om TV og vi gjør det på norsk.
http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
Vil vi ikke ha:
- Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
no.samfunn.media.

Ole Jonny Brænne
Thomas Skogestad
2007-03-04 11:06:23 UTC
* Ole Jonny Brænne

| http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
| Vil vi ikke ha:
| - Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
| no.samfunn.media.

Herlighet så korka du er.

| Ole Jonny Brænne

Gjør det vondt?
Thomas Skogestad
Thomas Skogestad
2007-03-04 11:15:28 UTC
* Ole Jonny Brænne

| http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
| Vil vi ikke ha:
| - Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
| no.samfunn.media.

Herlighet så korka du er.

| Ole Jonny Brænne

Gjør det vondt?
Thomas Skogestad
Odd H. Sandvik
2007-03-04 12:16:30 UTC
In article <***@bacchus.pvv.ntnu.no>, Thomas Skogestad
says...
Post by Thomas Skogestad
* Ole Jonny Brænne
| http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
| - Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
| no.samfunn.media.
Herlighet så korka du er.
Ble du slått mye i hodet som barn? Kanskje du burde holde deg
til enklere fora hvor det ikke kreves noe omløp i hodet for
å delta. Usenet grupper har chartere, og en bør i det minste
være i stand til å lese og forstå disse for å delta. Du er
tydeligvis for enkel i hodet til å greie dette, og da
diskvalifiserer du deg selv.
Post by Thomas Skogestad
| Ole Jonny Brænne
Gjør det vondt?
Omtrent som når du prøver å tenke?
Odd H. Sandvik
Thomas Skogestad
2007-03-04 16:00:10 UTC
* Odd H. Sandvik

| Omtrent som når du prøver å tenke?

Å ja. Du er han Windows-fyren som ikke var i stand å svare på et enkelt
spørsmål om man kan montere CD-ROM-stasjoner i Windows, selv det var det jeg
spurte om. Ikke noe annet svada.
--
Thomas Skogestad
Hip Hop Hora
http://www.adressa.no/index.jsp?service=tegneserier&stripe=Rocky&date=190207
Odd H. Sandvik
2007-03-04 16:32:50 UTC
In article <***@bacchus.pvv.ntnu.no>, Thomas Skogestad
says...
Post by Thomas Skogestad
* Odd H. Sandvik
> [...]
spørsmål om man kan montere CD-ROM-stasjoner i Windows, selv det var det jeg
Åh, du er _den_ Skogestad. Du er klar over at det er et tegn på
et sykt sinn at en dveler ved bagatellmessige hendelser?
Du trenger tydeligvis hjelp, og ikke bare med Windows. Få deg
snarest en time hos psykolog slik at du kan få hjelp med
alt du sliter med av personlige problemer.
Odd H. Sandvik
Thomas Skogestad
2007-03-05 09:16:18 UTC
> [...]

| hjelp, og ikke bare med Windows. Få deg snarest en time hos psykolog slik
| at du kan få hjelp med alt du sliter med av personlige problemer.

Du trenger ikke få pysoktiske anfall bare fordi du ikke er i stand til å
svare på spørsmål om Windows og i stedet skriver om andre ting som det ikke
er blitt spurt om.
Thomas Skogestad
Odd H. Sandvik
2007-03-05 12:34:36 UTC
Post by Thomas Skogestad
> [...]
svare på spørsmål om Windows og i stedet skriver om andre ting som det ikke
Jeg begynner faktisk å synes synd på deg. Din totale mangel på
selvinnsikt og stadige irrasjonelle utbrudd er en sørgelig affære
å bevitne. Jeg håper for din skyld at noen bryr seg såpass om
deg at de tar signalene på alvor og gir deg den hjelpen du så
desperat trenger.

Lykke til !
Odd H. Sandvik
Thomas Skogestad
2007-03-06 22:50:09 UTC
* Odd H. Sandvik

| Jeg begynner faktisk å synes synd på deg. Din totale mangel på selvinnsikt
| og stadige irrasjonelle utbrudd er en sørgelig affære å bevitne.

Husk at det er du som gruppevandrer og stalker meg, ikke omvendt. God
bedring!

Forrige gang jeg svarte på noe du skrev på no.kultur.film var i desember 2005
og omhandlet av alle ting Adblock for Firefox. news:<***@bacchus.pvv.ntnu.no>

Jeg forstår forøvrig ikke helt vitsen med Adblock. I Firefox bruker jeg
Flashblock (http://flashblock.mozdev.org/installation1.html) og stiller inn
about:config (i adressefeltet) -> image.animation_mode -> once

(Jeg finner ikke noe postet til no.samfunn.media.radio-tv.)

Forrige gang jeg svarte på noe du skrev var en uke siden i
no.it.os.ms-windows.diverse.

Dine psykotiske angrep mot meg på no.kultur.film og no.samfunn.media.radio-tv
begynte her: news:<***@News.Individual.NET> (søndag 4.
mars 2007)

Den består av bl.a. dette:

«Ble du slått mye i hodet som barn? Kanskje du burde holde deg
til enklere fora hvor det ikke kreves noe omløp i hodet for
å delta.»

Som sagt, god bedring!
Thomas Skogestad
Odd H. Sandvik
2007-03-06 23:43:39 UTC
In article <***@bacchus.pvv.ntnu.no>, Thomas Skogestad
says...
Post by Thomas Skogestad
* Odd H. Sandvik
> [...]
| og stadige irrasjonelle utbrudd er en sørgelig affære å bevitne.
Husk at det er du som gruppevandrer og stalker meg, ikke omvendt. God
Jaså føler du deg forfulgt også nå? Enda et tegn på din dårlige
mentale helse.. Det faller deg ikke inn at jeg har lest og postet
på no.kultur.film i lang tid? Neida, den åpenbare tanken i ditt
syke sinn er at jeg "stalker" deg! Stakkars, det må være fælt
å være så paranoid, sinnsforvirret og selvopptatt som du er.
Prøv å forstå at hele verden ikke dreier seg om deg.
Post by Thomas Skogestad
[...]
Uhm, javel. Dette var jo utrolig lite interessant.
Post by Thomas Skogestad
(Jeg finner ikke noe postet til no.samfunn.media.radio-tv.)
Det er fordi jeg aldri poster dit med mindre det er krysspostet
fra en annen gruppe jeg leser, som i dette tilfellet. Du har
hørt om kryssposting? Nei?
Post by Thomas Skogestad
[...]
Ja, dette var mens jeg trodde du bare var lite intelligent, basert
på din infantile oppførsel her. Nå vet jeg at du også sliter med mer
seriøse problemer, og håper du snart får hjelp med disse. Men første
steget er å innrømme at du trenger hjelp, og mye tyder på at dette
sitter svært langt inne hos deg.

Men jeg ønsker deg uansett lykke til i framtiden!
Odd H. Sandvik
Thomas Skogestad
2007-03-07 08:08:41 UTC
* Odd H. Sandvik

| Jaså føler du deg forfulgt også nå?

Hjelp. Ikke si at du mener at du har rasjonelle grunner for dine psykotiske
personangrep.

| Men jeg ønsker deg uansett lykke til i framtiden!

Du bør stanse mens du kan, stakkars deg. Men det er vel knapt mulig for deg å
dumme deg grundigere ut nå. Du bør stanse nå.
Thomas Skogestad
Ole Jonny Brænne
2007-03-04 14:46:25 UTC
Post by Thomas Skogestad
| http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
| - Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
| no.samfunn.media.
Herlighet så korka du er.
http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
Vil vi ikke ha:
- Personangrep og usaklige ytringer. "Flaming."

Ole Jonny Brænne
VNilsen
2007-03-04 16:37:36 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Ole Jonny Brænne
| http://www.usenet.no/charter/no.kultur.film.txt
| - Diskusjon omkring TV-programmer/serier. Disse henvises til grupper i
| no.samfunn.media.
Herlighet så korka du er.
| Ole Jonny Brænne
Gjør det vondt?
Thomas, når du skal diktere chartere for andre om hva som er ønsket i
gruppene osv. så bør du kunne klare å følge charterene selv.
Du oppfører deg som en drittunge med narsisistiske tendenser. Det er rett
og slett et stygt bilde.

Det må være tøft og ikke minst flaut nå bli tatt med buksa nede.

Thomas Skogestad
2007-03-04 16:58:29 UTC
* VNilsen

| Thomas, når du skal diktere chartere for andre om hva som er ønsket i

Det er du som poster reklame og bryter charteret.

Jeg har ikke skrevet charteret.

| Det må være tøft og ikke minst flaut nå bli tatt med buksa nede.

Får vi snart se noe av serien din, eller tar det 10 år til?
Thomas Skogestad
VNilsen
2007-03-04 19:09:24 UTC
Post by Thomas Skogestad
* VNilsen
| Thomas, når du skal diktere chartere for andre om hva som er ønsket i
Det er du som poster reklame og bryter charteret.
Du bryter jo charteret selv i en tråd lenger ned. Fei for egen dør før du
kritiserer andre.
Post by Thomas Skogestad
Jeg har ikke skrevet charteret.
| Det må være tøft og ikke minst flaut nå bli tatt med buksa nede.
Får vi snart se noe av serien din, eller tar det 10 år til?
Rettighetene er solgt for de neste fire årene og da er det lite jeg kan
gjøre. Jeg kan bare vente som alle andre.

Men hva har egentlig det med saken å gjøre?

Thomas Skogestad
2007-03-04 19:15:30 UTC
* VNilsen

| Du bryter jo charteret selv i en tråd lenger ned. Fei for egen dør før du
| kritiserer andre.

Det var heller ikke jeg som har påtalt dine stadig charterbrudd, men men.
Thomas Skogestad
VNilsen
2007-03-05 00:14:35 UTC
Post by Thomas Skogestad
* VNilsen
| Du bryter jo charteret selv i en tråd lenger ned. Fei for egen dør
| før du kritiserer andre.
Det var heller ikke jeg som har påtalt dine stadig charterbrudd, men men.
Nå lider du av ektremt tilfelle av psykotiske vrangforestillinger.

Jeg siterer hva du sa til meg i tråden "Etterlysning: VHS kass...."

Thomas Skogestad skrev:
"Nei,. du er jævla snylter som hele tiden skal pushe den jævla
'butikken' din."

Her sier du helt klart at jeg regelmessig bryter charteret. "Hele tiden"
betyr nemlig at det skjer ofte.

Du er et lite barn Thomas. Et barn som trenger profesjonell hjelp. Ta
rådet til Odd Sandvik og oppsøk hjelp mens du fortsatt er ung. Det kan
være meget viktig å ta med seg inn i tenårene når du først kommer dit.

Man kan vel trygt si at epler ikke nødvendigvis faller nær stammen.

Thomas Skogestad
2007-03-05 09:08:44 UTC
* VNilsen

| Nå lider du av ektremt tilfelle av psykotiske vrangforestillinger.

Psykosen din må være ekstrem hard i dag.

Her har vi det som startet dine psykotiske angrep p� meg: news:<***@4ax.com>

Det burde vel ikke v?re un?dvendig ? trekke frem mer enn disse: news:<***@65.24.7.150> news:<piv%d.3065$***@news4.e.nsc.no> news:<QFkcb.67489$***@twister.neo.rr.com> news:<***@aerith.portman.org>

| Du er et lite barn Thomas. Et barn som trenger profesjonell hjelp.

Jeg håper inderlig ikke at andre nordmenn ter seg som deg i USA. Du fremstår
som så ufattelig umoden i mesteparten av diskusjonene du deltar i på njus.

Du minner meg litt om da Espen stalket Friestad.
Thomas Skogestad
VNilsen
2007-03-05 17:19:33 UTC
Post by Thomas Skogestad
* VNilsen
> [...]
deltar i på njus.
Du minner meg litt om da Espen stalket Friestad.
Huff, et svakt lite barn som ikke tåler rare skvetten av vann i ansiktet.
Finn hjelp.

Thomas Skogestad
2007-03-06 23:04:11 UTC
* VNilsen

| Huff, et svakt lite barn som ikke tåler rare skvetten av vann i ansiktet.
| Finn hjelp.

I håp om at psykosen din ikke er like sterk i dag, poster jeg dette. (Ditt
svar tyder ikke på det, men nå har det gått noen dager.)

Her starter du opp igjen med reklamen din:

From: VNilsen <yell@--->
Subject: Re: Billig DVD på Elkjøp
Newsgroups: no.kultur.film
Date: 24 Feb 2007 20:47:48 GMT news:<***@66.250.146.128>

Du får så noen dager senere et svar om at reklamen din er uønsket:

From: da <da@--->
Newsgroups: no.kultur.film
Date: Wed, 28 Feb 2007 14:43:12 +0100 news:<***@4ax.com>

Du prøver så å sno deg unna med noe svada:

From: VNilsen <yell@--->
Newsgroups: no.kultur.film
Date: 02 Mar 2007 18:07:17 GMT

Jeg påpeker at du er en snylter:

From: Thomas Skogestad <***@gmail.com>
Newsgroups: no.kultur.film
Date: Fri, 02 Mar 2007 22:54:41 +0100 news:<***@bacchus.pvv.ntnu.no>

Så, en helt annen tråd:

From: Vegard Krog Petersen <vegard_krog_petersen@--->
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Subject: Etterlysning: VHS - kassetter på 300 min (5 timer)
Date: Fri, 02 Mar 2007 11:03:26 +0100 news:<es8spf$nbh$***@news.datemas.de>

Du er nede for telling og har behov for å hevde deg (nå ser man klare tegn på
en stadig økende psykose). Du er ikke i stand til å hjelpe, og mener
tydeligvis at du mener at dette er noe resten av verden har godt av å vite:

From: VNilsen <yell@--->
Subject: Re: Etterlysning: VHS - kassetter på 300 min (5 timer)
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Date: 02 Mar 2007 18:09:50 GMT news: <***@66.250.146.128>

Jeg påpeker at du er snylter som bare er ute å pushe "butikken" din, tilfelle
noen på no.teknologi.video ikke helt skjønner hva i alle dager det er du
poster:

From: VNilsen <yell@--->
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Date: 04 Mar 2007 02:51:08 GMT news:<***@66.250.146.128>

Nå føler du virkelig et behov for å hevde deg, du er ikke for telling, du er
nede. Du får så et behov for å fortelle bl.a. no.samfunn.med.radio-tv at man
ikke skal diskutere TV der. (Som vanlig på et språk som bare minner litt om
norsk.)

Newsgroups: no.kultur.film, no.samfunn.media.radio-tv
Subject: Re: Oscar på TV 2007
From: VNilsen <***@me.com>
Date: 04 Mar 2007 02:53:17 GMT news:<***@66.250.146.128>

Dette er et svar på posting som er en uke gammel, og som du i mellomtiden
ikke hadde noe behov for å kommentere.

From: Thomas Skogestad <barrygood.biz@--->
Newsgroups: no.kultur.film, no.samfunn.media.radio-tv
Date: Mon, 26 Feb 2007 20:07:32 +0100 news:<***@bacchus.pvv.ntnu.no>

(Tror du at det er virus i postingene dine? Bare kødder du hele tiden?)
Thomas Skogestad
VNilsen
2007-03-07 18:18:06 UTC
* VNilsen
Newsgroups: no.kultur.film
Newsgroups: no.kultur.film
Newsgroups: no.kultur.film
Date: 02 Mar 2007 18:07:17 GMT
Newsgroups: no.kultur.film
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Newsgroups: no.teknologi.video, no.kultur.film
Newsgroups: no.kultur.film, no.samfunn.media.radio-tv
Dette er et svar på posting som er en uke gammel, og som du i
mellomtiden ikke hadde noe behov for å kommentere.
Newsgroups: no.kultur.film, no.samfunn.media.radio-tv
(Tror du at det er virus i postingene dine? Bare kødder du hele tiden?)
At du i det heletatt utfører en såpass grundig research for hva som har
blitt sagt i forskjellige tråder for å bevise hva som i det helketatt har
blitt sagt her og der beviser bare at du har seriøse mentale problemer.
Du antar at jeg har vært nede for telling osv. men du ikke skjønner at
jeg ler i din generelle retning hele veien. Du fortsetter å skrive for å
forsvare deg selv men roter det bare til for deg selv ved å skrive ting
som bare bevitner dine psykotiske problemer.

Jeg har forøvrig et lager av Red Sonja nå som jeg selger for $3.95 per
stk. Hvor mange vil du ha?

Thomas Skogestad
2007-03-07 23:09:29 UTC
* VNilsen

| At du i det heletatt utfører en såpass grundig research for hva som har
| blitt sagt i forskjellige tråder for å bevise hva som i det helketatt har
| blitt sagt her og der beviser bare at du har seriøse mentale problemer.

Nei, nei. Psykosen din var visst ikke slutt.

Hvis du tror jeg gjorde grundig research så må det enten skyldes dyp psykose
eller så tror du kanskje at alle andre bruker den samme elendige og
innihampen vanskelige programvaren som du bruker. Du føler deg kanskje hjemme
i Windows? Eller så mangler du kanskje litt elementær og allmenn
(ut)dannelse?

| Du antar at jeg har vært nede for telling osv.

Antar ikke, det er klare fakta.

| men du ikke skjønner at jeg ler i din generelle retning hele veien. Du
| fortsetter å skrive for å forsvare deg selv men roter det bare til for deg
| selv ved å skrive ting som bare bevitner dine psykotiske problemer.

Du later til å ha helt til å glemt at det var du som startet med de
psykotiske angrepene. Leste du i det hele tatt det jeg skrev, hvor dette
fremkommer, eller bare lot du som fordi du ikke forsto det som sto der og du
ikke ønsker å dumme deg ut? (Med mindre du har programvare som er vanskelig å
bruke er det meget enkelt å lese meldingene jeg refererte til.)

| Jeg har forøvrig et lager av Red Sonja nå som jeg selger for $3.95 per stk.

Du later til å ha elendig filmsmak og hvis dette er noe du anbefaler kan jeg
ikke tenke meg at det er noe av interesse i den.
Thomas Skogestad
VNilsen
2007-03-08 19:48:42 UTC
Post by Thomas Skogestad
* VNilsen
> [...]
elendige og innihampen vanskelige programvaren som du bruker. Du føler
deg kanskje hjemme i Windows? Eller så mangler du kanskje litt
Så nå er jeg mentalt syk og lite utdannet fordi jeg bruker Windows.
hahaha
Post by Thomas Skogestad
> [...]
sto der og du ikke ønsker å dumme deg ut? (Med mindre du har
programvare som er vanskelig å bruke er det meget enkelt å lese
Hadde du gitt meg linker som faktisk virket til postingene så kan det ha
seg at jeg hadde fiddet å gå tilbake til dem. Jeg nyter heller
sensasjonen av å le av alt dette surret du poster. Det er gledelig å se
at jeg har fått deg såpass oppsnøret at du i dine forsøk på å forsvare
deg selv bare gjør ondt værre for deg.
Post by Thomas Skogestad
> [...]
Du later til å ha elendig filmsmak og hvis dette er noe du anbefaler
kan jeg ikke tenke meg at det er noe av interesse i den.
Hva har dette med filmsmak å gjøre? Jeg hadde et lager på 20 i går. Jeg
har nå 4 igjen. Hva forteller dette deg?

Thomas, seriøst... du bør finne noen som kan hjelpe deg med disse mentale
problemene dine. At du fortsetter å poste til meg i retur gjør bare
situasjonen din værre enn hva den allerede er. Hver eneste gang du kommer
med forsøk på å fornerme meg så fornermer du bare deg selv. Neste gang du
svarer bør du kanskje tenke godt over hva du skriver slik at du ikke gjør
det enda vanskeligere for deg.

Har forresten en uklippet versjon av Swamp Thing på lager. $17.95 stk.
Firefly komplett serie set for $19.95. Interessert?

Thomas Skogestad
2007-03-04 19:19:24 UTC
> [...]

Det var heller ikke jeg som har påtalt dine stadig charterbrudd, men men.

| Men hva har egentlig det med saken å gjøre?

Merkelig så mye du har skrevet om den på no.kultur.film.
Thomas Skogestad
Tor H Espe
2007-03-04 22:05:43 UTC
Post by Thomas Skogestad
> [...]
| Men hva har egentlig det med saken å gjøre?
Merkelig så mye du har skrevet om den på no.kultur.film.
Hmmm, hvorfor tenker jeg på "Gretne, gamle gubber"...? Som er en film,
mind you!

TorH
Marius Vartdal Kristoffersen
2006-01-30 18:37:44 UTC
Post by JAHJ
NRK er nødt til å tekste det de sender, og hvis noen klarer
å tekste Oscarshowet i realtid, så er de jævlig gode.
Kan de ikke sende det utekstet på natta, og _i tillegg_ sende sin
istykkerklipte versjon? De sender jo andre ting live uten tekst, vel? Evt.
legge på litt forsinkelse, så rekker jo en ok tekster å gjøre en ok jobb...
Post by JAHJ
"Det trengs da ikke, vi skjønner engelsk", tenker du kanskje
nå? Men det trengs faktisk, for ganske mange hundre tusen
seere er avhengige av teksten.
De tekster da ikke alle sportssendingene?!

Marius
JAHJ
2006-01-30 19:58:19 UTC
Post by Marius Vartdal Kristoffersen
Post by JAHJ
[...]
En liten forsinkelse gjør ikke nødvendigvis at en ok tekster kan gjøre en ok
jobb, nei. De er kommet langt i "nesten-live"-teksting, men det er mest
norsk-norsk. Når man må oversette også, så blir det straks verre.

J-A
*en ok tekster
Marius Vartdal Kristoffersen
2006-01-30 20:29:34 UTC
Post by JAHJ
[...]
Oscar-showet er jo relativt lett å tekste skulle jeg tro, det er jo en hel
drøss med småpauser hele tiden. Og filmklippene som vises kan man jo droppe
å tekste. Og talene er korte :) Så jeg tror at dette skulle kunne la seg
gjøre om man startet 30 min ut i showet. Jeg kan godt ta jobben! (Hører dere
NRK!?)

Marius
JAHJ
2006-01-30 21:37:06 UTC
Post by JAHJ
[...]
Lykke til. Jeg tekstet Golden Globe for Canal+ for noen år siden. Det tar
tid, skal jeg si deg, selv for de aller raskeste;)

J-A
Jonathan Fakenham
2006-01-30 22:35:12 UTC
Nei, de kommenterer de. ;D
Marius Vartdal Kristoffersen
2006-01-30 22:34:54 UTC
Post by Jonathan Fakenham
Post by Marius Vartdal Kristoffersen
De tekster da ikke alle sportssendingene?!
Nei, de kommenterer de. ;D
...og det hjelper selvsagt alle de som normalt er avhengige av undertekster?
Om man er døv spiller det vel liten rolle om det snakkes engelsk eller
kommentator-norsk? Så jeg ser ikke helt argumentet med at kanalen MÅ tekste
om de skal vise showet...

Marius
Trond Michelsen
2006-01-31 00:03:39 UTC
Post by Jonathan Fakenham
[...]
Men man kan ikke forvente at alle kan engelsk.

Når det er sagt, så innrømmer jeg gjerne at en sending av hele
Oscar-utdelingen, med sendestart kl. 02.00, blir litt spesielt. Og jeg
er enig at man burde kunne gjøre unntak.
Trond Michelsen
Thomas Skogestad
2006-01-31 00:08:50 UTC
* Trond Michelsen

| Når det er sagt, så innrømmer jeg gjerne at en sending av hele
| Oscar-utdelingen, med sendestart kl. 02.00, blir litt spesielt. Og jeg er
| enig at man burde kunne gjøre unntak.

Programmet begynner en halvtime senere. Den første halvtimen er noe dølle
greier hvor man kan sjekke kjoler.
--
Thomas Skogestad
Oscar watch: And the cash goes to... "Brokeback Mountain" and "Walk the Line"
http://money.cnn.com/2006/01/27/news/companies/oscars/
Thomas Skogestad
2006-01-31 00:09:41 UTC
* Trond Michelsen

> [...]
| enig at man burde kunne gjøre unntak.

Programmet begynner en halvtime senere. Den første halvtimen er noe dølle
"I'd like to thank the Academy for the big box office boost we're going to
get. It truly is an honor just to be nominated!"
2006-01-30 18:35:07 UTC
Post by Glenn Thomas Hvidsten
Noe som forøvrig er helt utrolig da denne sendingen går
midt på natta uten at det koliderer med noe som helst
annet program på NRK.
Personlig håper jeg nattavakta på jobben blir syk, sånn at jeg kan være
vikar og få sett showet på SVT. Har dessverre ikke de kanalene hjemme :( Og
siden det snart skal betales lisenspenger irriterer det meg grønn at jeg kun
får sport for pengene - og ikke noe Oscar!!

Marius