Hannibal Rising og maske
Heljar Grimstad
2007-01-30 20:53:29 UTC
I Nattsvermere var det en kort sekvens der vi fikk se Hannibal Lecter
i en jernmaske som endel av sikkerhetsopplegget under transport. På
reklameplakaten for Hannibal Rising får vi se en ung Hannibal i en
lignende maske og visstnok er det en viktig scene i filmen der en ung
Hannibal prøver en lignende maske. Hvorfor er denne masken plutselig
blitt så sentral i "Hannibal-universet"? Den har jo ikke vært det i de
andre filmene.
Heljar Grimstad
Kjell T Svindland
2007-01-30 23:38:14 UTC
Post by Heljar Grimstad
[...]
Jo, den maska er et ikon for Hannibal-filmene. Jeg så maska på
filmplakater og PR-bilder lenge før jeg så noen av filmene.
--
Kjell T Svindland
69°41'N, 18°45'E

http://home.no.net/kjellts/
Heljar Grimstad
2007-01-31 21:21:53 UTC
On Wed, 31 Jan 2007 00:38:14 +0100,
Post by Kjell T Svindland
Jo, den maska er et ikon for Hannibal-filmene. Jeg så maska på
filmplakater og PR-bilder lenge før jeg så noen av filmene.
Greit nok, han har brukt maska i de andre filmene, men det har som
oftest vært som en del av sikkerheten rundt han. Festa i lenker og med
den maska. Virker litt påtatt at han plutselig skal oppsøke en
lignende maske på egenhånd.
--
Heljar Grimstad