Al Gores film 'An Inconvenient Truth' på TV2
Erik J. Helgesen
2007-04-19 22:12:13 UTC
http://pub.tv2.no/TV2/program/filmer/article974357.ece

De som ennå ikke har fått sett Al Gores Oscar-belønnede film
'An Inconvenient Truth' har nå en mulighet til å gjøre dette. TV2
viser filmen på lørdag (21. april) klokken 22:10.

FU: no.samfunn.media.radio-tv

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.
. . . . . . . . . . . . .
Let a man overcome anger by love, evil by good,
the greedy by liberality, the liar by truth.
-- Buddha
Thomas Skogestad
2007-04-20 09:04:15 UTC
* Erik J. Helgesen

| De som ennå ikke har fått sett Al Gores Oscar-belønnede film 'An
| Inconvenient Truth' har nå en mulighet til å gjøre dette. TV2 viser filmen
| på lørdag (21. april) klokken 22:10.

Det skal bli interessant å se denne filmen mens snøen laver ned her i
Trondheim.
--
Thomas Skogestad
http://demopedia.democraticunderground.com/index.php/Al_Gore
Roald B. Larsen
2007-04-20 13:06:33 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Erik J. Helgesen
> [...]
| på lørdag (21. april) klokken 22:10.
Det skal bli interessant å se denne filmen mens snøen laver ned her i
Sanmme det, men forskjell på vær og klima, selv om
klimaendringer etter hvert får følger for været :-)

rL
Jo Stein
2007-04-21 13:55:42 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Erik J. Helgesen
> [...]
| på lørdag (21. april) klokken 22:10.
Det skal bli interessant å se denne filmen mens snøen laver ned her i
Samme det, men forskjell på vær og klima, selv om
klimaendringer etter hvert får følger for været :-)
På samme vis som det er forskjell på vitenskap og miljøbevegelse.
Gro Harlem Brundtland har fått inn en sabla god kommentar i
Aftenposten i dag:
"Det virker som om det er viktigere med selvpining enn å finne
løsning på klimaproblemene".

De grønne har ingen løsninger, men det værste er jo alle tullingene
som ikke forstår at vi har et problem.
--
jo
Energi alternativ
<http://home.no/howler/>
JAG
2007-04-21 20:18:50 UTC
Post by Jo Stein
Post by Thomas Skogestad
* Erik J. Helgesen
> [...]
løsning på klimaproblemene".
De grønne har ingen løsninger, men det værste er jo alle tullingene
Når problemet som er "skapt" har til hensikt å føre til enda mere sosialisme
så er det vel forståelig at man heller velger selvpining?

JAG
Jo Stein
2007-04-22 09:15:45 UTC
Post by JAG
Post by Jo Stein
[...]
Dette forstår jeg ikke.
Selvpining er en svært gammel oppfinnelse som du kan lese mye om
Bibelen. Trolig er det en greie som evolusjonen har laget for å gjøre
oss mer seiglivet..

Kan ikke du søke litt på evolusjon og selvpining i Google?
Tror ikke at du finner noe fornuftig om du inkluderer sosialisme i det
søket.
--
jo
Den første miljøverner: http://tinyurl.com/2xgpm7
Roald B. Larsen
2007-04-30 12:11:41 UTC
wrote in
Post by Thomas Skogestad
* Erik J. Helgesen
> [...]
løsning på klimaproblemene".
De grønne har ingen løsninger, men det værste er jo alle tullingene
Du skulle lese denne, selv om den kanskje ikke politisk
sett faller i din smak:

Miljø-Norge på feil vei

KLIMAKRISEN. Jens Stoltenberg tar Norge som miljøforegangsland i feil
retning. Det er store, reelle reduksjoner av utslipp vi trenger - og
det kan bare skje der de store, reelle utslippene finner sted.
Klimasystemet påvirkes ikke av kvotebokholderi.

Av NINA DESSAU, statsviter og skribentFørst publisert: 24.04.07 |
Oppdatert: 24.04.07 kl. 16:31

SLIPPER UT LITE. Det største problemet med å redusere utslippene i
fattige land, er nemlig at de slipper ut så lite sammenlignet med oss.
[...]
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1752096.ece

rL
Jo Stein
2007-05-06 15:50:42 UTC
Post by Roald B. Larsen
Post by Jo Stein
[...]
Hvordan vil du så gå frem for å få
"store, reelle reduksjoner av utslipp".
Jeg savner konkrete forslag fra de grønne. Du er grønn, og i følge
James Lovelock er disse lite i stand til å forstå den verden som de
lever i:
http://www.jameslovelock.org/page12.html
"I speak to you today as a scientist and as the originator of Gaia
Theory, the earth's system science which describes a self regulating
planet which keeps its temperature and its chemical composition always
favourable for life. I care deeply about the natural world, but as a
scientist I consider that the earth has now reached a state profoundly
dangerous to all of us and to our civilisation. And this view is
shared by scientists around the world. Unfortunately, governments,
especially in Europe, appear to listen less to scientists than they do
to Green political parties and to Green lobbies. Now, I am a green
myself, so I know that these greens are well intentioned, but they
understand people a lot better than they understand the earth, and
consequently they recommend inappropriate remedies and action."

Jeg er ikke tilhenger av Gaia-teorien, men jeg syns at det er bra at
James Lovelock står frem og forklarer at uten atom-energi vil det gå
svært dårlig for mennesket i fremtiden.

http://www.sum.uio.no/arne_naess/news.html#media
http://www.aftenposten.no/kul_und/article1761878.ece
"- Så svaret er atomkraft?

- Vindkraft, hydrogen eller solenergi - alle disse er ok, men de er
alle ganske dyre og kan ikke tas i bruk raskt. Atomkraft er den eneste
måten å møte våre energibehov på innenfor den tidsrammen vi har
tilgjengelig.

- Du sier at frykten for atomkraften er næret av irrasjonelle
scenarier inspirert av Hollywood.

- Jeg innser at alle hater den, unntatt finnene og franskmennene.

- Alle spør: Hva om et terroristnettverk tok over kontrollen ved et
atomkraftverk?

- Nonsens! Dra til et av disse verkene og se selv hvor lette de er å
bryte seg inn i.

- Hva med atomavfall?

- Hvorfor maser alle om atomavfall? Den energien du får ut av et tonn
uran tilsvarer mer enn to millioner ganger den energien du får ut av
et tonn kull - og avfallet er en 20-milliondel av avfallet som lages
av et tonn kull. Sjekk med Royal Academy of Engineering i
Storbritannia: de baserer seg ikke på fordommer, men på harde fakta.
Og de påstår at fornybar energi er en forferdelig sløsing med tid og
penger. Men folk liker disse populære grønne greiene."
--
jo
"Some people will do anything to save the Earth,